ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების საჭიროების კვლევა

             

1
 

სსიპ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის სოფელ ეწერის საჯარო სკოლის
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელის  მთვარისა ფიფიას
ზოგადსაგანმანათლებლო  დაწესებულების საჭიროების კვლევის  ანგარიში
                                                             2018-2019 სასწავლო წელი    5  ნოემბერი
                                                             2019-2020   სასწავლო წელი   23  ნოემბერი
                                                                                                      
                                                        სარჩევი  
შესავალი                                                                                                                                         1
თავი  I
1.1საკვლევი თემის განსაზღვრა და პრობლემის ანალიზი   ..................................................3 გვ..
1.2  საკვლევი თემის აქტუალობა................................................................................................3 გვ...
1.3 კვლევის მიზანი   ....................................................................................................................5 გვ....
1.4 ინფორმაცია სკოლის შესახებ ..................................................................................................5 გვ.                     
თავი  II
2.1 ლიტერატურის მიმოხილვა .....................................................................................................6 გვ.
თავი III
კვლევის დიზაინი
3.1 საკვლები კითხვები  ..................................................................................................................9 გვ.
3.2 სამიზნე  ჯგუფი     .....................................................................................................................11 გვ..
3.3 კვლევის მეთოდები   .................................................................................................................11 გვ.
3.4 მონაცემთა შეგროვება  ................................................................................................................12 გვ
თავი IV
4.1 მონაცემთა ანალიზი  ................................................................................................................13 გვ.
4.2 კვლევის შედეგები .....................................................................................................................16 გვ
4.3 ძირითადი მიგნებები  ............................................................................................................17 გვ...
თავი  V
5.1   ინტერვენციების განხორციელება  .....................................................................................18 გვ..
5.2ინტერვენციების შედეგები ......................................................................................................19 გვ.
5.3 განმეორებითი ანკეტირების ანალიზი …………………………………………………     20 გვ
თავი  VI
  6.1 კოლეგებთან გაზიარება........................................................................................................22 გვ
თავი VII
7.1 რეკომენდაციები  ..................................................................................................................... 22 გვ.
7.2 დასკვნა  ...................................................................................................................................... 22 გვ
თავი VIII
8.1  ბიბლიოგრაფია   ..................................................................................................................  23 გვ
8.2  დანართები   ......................................................................................................................... 24 გვ













                                              

                                                   




                                                     შესავალი
        წინამდებარე ნაშრომი წარმოადგენს  ჩემ მიერ განხორვიელებულ ზოგად -საგანმანათლებლო დაწესებულების საჭიროების კვლევას, რომელშიც განხილულია მოსწავლეთა ეკოლოგიურ განათლებასთან დაკავშირებული  პრობლემები და მისი გაუმჯობესების გზები.
   განხილულია   საკვლევი საკითხი აქტუალობა და მის გარშემო არსებული ლიტერატურა, ეკოლოგიური ცნობიერების  გაუმჯობესებისამაღლების ეფექტური სტრატეგიები და დანერგვის გზები
    


თავი  I
1.1      საკვლევი თემის განსაზღვრა და პრობლემის ანალიზი 

საკვლევი თემა
 ეკოლოგიური  ცნობიერების   დონე

     პრობლემის ანალიზი
               ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებისა და საზოგადოებრივი მოთხოვნების გათვალისწინებითეროვნული სასწავლო გეგმა გამოყოფს პრიორიტეტულ გამჭოლ კომპეტენციებსრომელთა ფლობა გადამწყვეტია თანამედროვე სამყაროში თვითრეალიზებისთვის და სათანადო ადგილის დასამკვიდრებლად.
                პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები მოიცავს იმ ძირითად ცოდნასა და უნარებსრომელთა გამომუშავება და განვითარება ხელს უწყობს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ყველა საგნის სწავლებას სპეციფიკური კომპეტენციების განვითარებასთან ერთად.
                 ეკოლოგიური წიგნიერების  დაბალი  დონე  ერთერთი უმთავრესი
პრობლემაა საზოგადოებისთვის, სკოლისთვის.
              დღეს  მსოფლიოს ყურადღება გარემოს დაცვისკენაა მიპყრობილიარაერთი საერთაშორისო ორგანიზაცია მუშაობს დღეს ბუნების გადასარჩენადმაგრამ რას აკეთებს თითოეული ჩვენგანი?
            21- საუკუნეში ტექნოლოგიური და სამრეწველო განვითარების სწრაფი ტემპი გარემოზე ადამიანის ზემოქმედებას ზრდისეს იწვევს ატმოსფეროსწყლისა და ნიადაგის დაბინძურებასსაფრთხეს უქმნის ბიომრავალფეროვნებასზრდის ბუნებრივი კატასტროფების რისკსდღეს მსოფლიო მასშტაბით მეტი ყურადღება ექცევა გარემოს დაცვასალტერნატიული ენერგოწყაროების მოძიებასნარჩენების შემცირებას და გადამუშავებას.
               განათლება მთავარი იარაღია ახლანდელი და მომავალი თაობებისათვის.
მოსწავლემ უნდა შეითვისოს ცოდნა ისეთ სფეროებზე, როგორიცაა მდგრადი განვითარება, გარემოს დაცვა, ცხოვრების ჯანსაღი წესი, სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება, საგანგებო ვითარებებში მოქმედება.
.
                        

                            1.2   საკვლევი თემის აქტუალობა.
             მოსწავლეთა , როგორც ახალი საზოგადოების, გარემოსდაცვიტი  ცნობიერების ამაღლება  აქტუალური საკითხია  .
                     მასწავლებლებმა    საგანმანათლებლო სტრატეგიებში ჩართონ მდგრადი განვითარების საკითხები და დასახონ გზები მათ მისაღწევად. სწორედ განათლება მდგრადი განვითარებისთვის გვაძლევს საშუალებას, განვავითაროთ ცოდნა, ფასეულობები და უნარები, რათა შევძლოთ გადაწყვეტილებების მიღება როგორც ინდივიდუალურად, ასევე ერთად, ლოკალურ და გლობალურ დონეებზე, რათა განვამტკიცოთ ცხოვრების ხარისხი დღეს ისე, რომ საფრთხე არ შევუქმნათ ქვეყნების (მოსახლეობის) მომავალს. განათლება მდგრადი განვითარებისთვის უკავშირდება არაერთი დისციპლინის შინაარსს და მოითხოვს ისეთი საკვანძო უნარ-ჩვევების განვი


1.   3    კვლევის მიზანი

1. როგორია მოსწავლეების გარემოსდაცვითი ცნობიერება?
2. რა თეორიულ ცოდნას ფლობენ მოსწავლეები ეკოლოგიურ საკითხებზე
3. ეკოლოგიური განათლების გაუმჯობესების გზები


1.4 ინფორმაცია სკოლის შესახებ
       სსიპ წალენჯიხის   მუნიციპალიტეტის  სოფელ  ეწერის საჯარო სკოლაში 86  მოსწავლე სწავლობს, სკოლაში 24  პედაგოგი ემსახურება მოსწავლეთა აღზრდას, მათგან  8 უფროსი  მასწავლებელია.
   კლსებში მოსწავლეთა საშუალო რაოდენობაა 7-8.
   სკოლა განთავსებულია  სოფლის გამგეობისა და ამბულატორიის შენობაში , მიმდინარეოს ახალი სკოლის მშენებლობა.   არსებულ ფართს  აქვს მხოლოდ საკლასო ოთახები , ბიბლიოთეკა და სამასწავლებლო , სადაც ასევე განთავსებულია    კომპიუტერები, მასწავლებლები ვიყენებთ საკუთარ ნოუთბუქებსა და რესურსებს.
                გვაქვს უამრავი წარმატება, ჩვენი სკოლის მოსწავლეები , , მათ შორის ჩემი მოსწავლეები აქტიურად მონაწილეობენ მოსწავლეთა რესპუბლიკურ  კონფერენციებზე , საერთაშორისო კონფერენციებზე, სხვადასახვა კონკურსში :  ,,ნიკო კეცხოველის სასკოლო პრემია “ , ,,ჩვენ ვსწავლობთ ბიბლიას “ , ხელნაწერთა კონკურსში , კონკურსი -ეტალონი და სხვ.  ასევე აქტიურად არიან ჩართული სხვადასხვა პროექტში   და აღწევენ წარმატებებს;
                    სკოლაში ჩამოვაყალიბე ეკოკლუბი ,,ხემხვაიე“ ,რომელიც მრავალ გარემოსდაცვით აქტივობებს ახორციელებს.

                                                    

                                             თავი  II
                      2.1 ლიტერატურის მიმოხილვა             
           სკოლისთვის      მნიშვნელოვანი იყო  ამ კვლევის სწორად წარმართვა, ეს კი შესაძლებელი იყო   სწორად შერჩეული ლიტერატურითმეთოდებითა და აქტივობებით, სკოლის პედაგოგთა მოსწავლეთა და მათი მშობლების აქტიური ჩართულობით
          კვლევის დაწყებამდე მოვიძიე  ლიტერატურა   ეკოლოგიურ განათლებაზე მნიშვნელოვანი იყო  ასევე ყურადღება გამემახვილებინა  იმ დოკუმენტებზე , რომელსაც აქვეყნებენ , გამოსცემენ გარემოსდაცვითი სხვადასხვა ორგანიზაციები, განათლების სამინისტრო. ეროვნული სასწავლო გეგმა    გააცანი მოსწავლეებს სასწავლო პროცესისსაბოლოო პროდუქტი
1.      აჩვენე მოსწავლეებს , თუ რა ღირებულება აქვს ამა თუ იმ საკითხის შესწავლას .
2.      საგანგებო ყურადღება გაამახვილეთ რთულ საკითხებზე .
3.      დაეხმარეთ მოსწავლეებს ცოდნის გამოყენებაში .
4.      გააცანით მოსწავლეებს თემის / საკითხის მიღმა არსებული ლოგიკა , პრინციპი.
5.      განავითარეთ მოსწავლეებში თანატოლებისაგან სწავლების უნარი .
6.      ასწავლეთ მოსწავლეებს სწავლა.
ეს პრინციპები გამოვიყენე არსებული პრობლემის გადასაჭრელად.
       განსაკუთრებით ყურადღება გავამახვილე განწყობის თეორიაზე (. უზნაძე ). ,, თუ ახალი აქტივობის მიმართ მოსწავლეებს დადებით ემოციურ დამოკიდებულებას შეუქმნით , შედეგი აუცილებლად დადებითი იქნება “ – კვლევის პროცესში ინტერვენციების დაგეგმვისას  ფსიქოლოგის  ეს დამოკიდებულება  ჩემთვის მნიშვნელოვანი იყო.სწორედ ამის გათვალისწინებით ავაგე  აქტივობები , რითაც მიზნისთვის უნდა მიმეღწია.
              

                                                         
                                                          თავი III
კვლევის დიზაინი
3.1 საკვლები კითხვები 

მთავარი კითხვა :  რატომ  არის მოსწავლეებში დაბალი ეკოლოგიური ცნობიერება?
კვლევის ამოცანაა
                 პასუხი გასცეს შემდეგ კითხვებს:·        
·  1.      სასწავლო დისციპლინები რამდენად ითვალისწინებენ ეკოლოგიურ განათლებას ?
·  2.      
   3.      რა ფორმით მივაწოდო მოსწავლეებს ინფორმაცია, რომ მათ აუმაღლდეთ ცოდნა გარემოსდაცვით საკითხებზე  ? 
·  4.        როგორ გამოვუმუშავო ჩემს მოსწავლეებს გარემოსდაცვითი ცნობიერება?“

კითხვა მასწავლებლებს::
  1.  რამდენად  აისახება მათ სასწავლო დისციპლინებსი ეკოლოგიური განათლების საკითხები                                   




                     3.2   სამიზნე  ჯგუფი   
მოსწავლეები:
 1.მეშვიდე კლასი
 2. მერვე კლასი          8  მოსწავლე
3. მეცხრე  კლასი        10 მოსწავლე
4.  მეათე   კლასი-             3     მოსწავლე.
5.  მეთერთმეთე    კლასი    8  მოსწავლე.
6.მეთორმეტე  კლასი          3
მასწავლებლები :
1.კლასის ხელმძღვანელები
2. სხვადასხვა დისციპლინის მასწავლებლები
  საინტერესოა სხვა მასწავლებელბის აზრი და მათი გამოცდილება, აქვთ თუ არა  მათ მსგავსი პრობლემები                          


                           3.3 კვლევის მეთოდები 
პედაგოგიური კვლევის სწორად  და წარმატებით  წარმართვისთვის მნიშვნელოვანი იყო სწორად შემერჩია მეთოდები
           თვისებრივი                   ფოკუსირებული დაკვირვება         მოსწავლეები
                                                     კითხვა -პასუხი
                                                     ფოკუსჯგუფი                                     მასწავლებლები
        
            რაოდენობრივი             ანკეტირება                                    მოსწავლეები
                                                     ტესტირება                                     მოსწავლეები



                                   3.4    მონაცემთა შეგროვება 

     1 დაკვირვება  ( სკოლის ეზოში,საკლასო ოთახებში ,რამდენად იცავენ სისუფთავეს  იყენებენ თუ არა ნაგვის ყუთებს )
      2. კითხვა -პასუხის  საშუალებით   გავარკვიემოსწავლეთა მასწავლებლებისა და მშობლრების დამოკიდებულება საკვლევ საკითხებთან დაკავსირებით
      3. გავაკეთე ანკეტირება (უნდა გამერკვია მოსწავლეთა დამოკიდებულება  სხვადასხვა ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით                                                        / დანართი 1 /
      4.  მოსწავლეებს შევთავაზე  სხვადასხვა სიმულაციური მაგალითები ,გამერკვია მათი თეორიული ცოდნა ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით( რაში ჩაასხამს წყალს, ლაშქრობისას მინის თუ პლასმასის  ბოთლში და რატომ)                                                         /დანართი  2 /
   5 . მოსწავლეებს შევთავაზე  ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის გზები)                                            ( დანართი 3 )

         


                                                    თავი IV
                                      4.1 მონაცემთა ანალიზი                          
  I.   დაკვირვების (საკლასო– საშინაო და შემაჯამებელი წერებიშედეგების ანალიზი
        · 1.   სკოლის ეზოს ,საკლასო ოთახების სისუთავე რით არის განპირობებული (იცავს დამლაგებელი ,მორიგე მასწავლებელი)
           2.    ნაკლები ინტერესია გარემოსდაცვით ღონისძიებების მიმართ 
 II.  კითხვა -პასუხის    შედეგების ანალიზი 
          1..თეორიული ცოდნა  ეკოლოგიურ  ცნობიერებაზე დაბალია  .
III.   ანკეტური გამოკითხვის შედეგების ანალიზი     
 ანკეტურ გამოკითხვაში მონაწილეობდა 11 მოსწავლე                                                        
 ანკეტირების    მონაცემები  ცხრილისა და  დიაგრამის სახით ასეთ სურათს გვაძლევს:

                აინტერესებს თუ არა  მსოფლიო ეკოლოგიური პრობლემები?

  1. არ აინტერესებს                       14   მოსწავლე         72 %
 2. აინტერესებს                                   8  მოსწავლე           28 %
                          

                            
                      





IV   ანკეტირების  შედეგი   :  


მსოფლიო   ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრაში თავის ადგილს ვერ ხედავს  19
მოსწავლე
 მსოფლიო   ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრაში  თითოეულ ადამიანს თავისი წვლილი  აქვს                13     მოსწავლე                                                   

                            
                                        4.2 კვლევის შედეგები
1.  მოსწავლეებს აქვთ დაბალი   თეორიული ცოდნა ეკოლოგიის საკითხებტან დაკავსირებით..
2. ნაკლებია  ეკოლოგიური განათლების მხრივ  აქტივობები
3.მეტი თეორიული მასალა  უნდა იყოს  ყველას სასწავლო დისციპლინაში ეკოლოგიური განათლების მხრივ .  .       
3. სოფლის  მოსახლეობა, მშობლები ნაკლებ არიან ინფორმირებული  ეკოლოგიური საკითხებით


             4.3 ძირითადი მიგნებები  
     1.  საბაზო და საშუალო    საფეხურის პედაგოგთა საგნობრივ სტანდარტებში და პროგრამებში გარემოსდაცვითი კომპონენტი არასაკმარისადაა წარმოდგენილი.
       2. რესურსული შესაძლებლობები არასაკმარისია სტანდარტით და სტრატეგიით გათვალისწინებლი მოთხოვნების მიღწევად სახელმძღვანელოებში მდგრადი განვითარებისა და გარემოსდაცვითი საკითხები ნაწილობრივაა ასახულისასურველია გარემოს დაცვის სწავლებასთან ადაპტირებული ლაბორატორიების შექმნა და აღჭურვა.
  3.   სწავლება ძირითადად   საკლასო    მუშაობით შემოიფარგლებასასურველია სასწავლო პროგრამებში მეტი ყურადღება დაეთმოს ნატურალისტრი ინტელექტის განმავითარებელ სტრატეგიებს და არაკურიკულურ აქტივობებს.
4      სუსტია არაფორმალური განათლების როლისუსტია მოსწავლეთა  აქტივობა (ჩართულობაგარემოსდაცვით საქმიანობაშისასურველია თანამშრომლობა გარემოსდაცვით არასამთავრობო ორგანიზაციებთან.
 5.  გარემოსდაცვით აქტივობებში მოსწავლეთა აქტიური ჩართვა, მათი დაინტერესება.
  6,სასკოკლო გარემოსდაცვით კონკურსებში აქტიური ჩართვა
  7 თავისუფალი გაკვეთილების  ჩატარება ეკოლოგიურ საკითხებზე
                                                      თავი  V
                         5.1   ინტერვენციების განხორციელება 
1. გავიარე კონსულტაცია გარემოს დაცვით ორგანიზაციებან, კლასის ხელმძღვანელებთან , ბუნების მეტყველების მასწავლებლებთან. გავაცანი მათ ჩემი სამოქმედო გეგმა , აქტივობები , რითაც აღმოვფხვრიდი პრობლემებს, მივიღე მათგან უკუკავშირი
2. შევარჩიე   ლიტერატურა   რითაც უნდა გვეხემძღვანელა
3.ჩავერთეთ CENN-ის მიერ გამოცხადებულ კონკურსში -ნიკო კეცხოველის სასკოლო პრემია 2019 , 2020
3. ეკოკლუბ ,,ხემხვაიესგეგმში გავითვალისწინე პრაქტიკული და ეორიული აქტივობები
4. ტრენინგი-პესტიციდები-ქიმიის მასწავლებელი
5. ლექცია-ცხოვრების ჯანსაღი წესი-ოჯახის ექიმი
6. აქცია -ნუ მოჭრით ნაძვებს
7. უარი პლასმასის ბოთლებს-აქცია
8. გავახაროთ წაბლი-აქცია
9. ,, ნუ მაქცევ მაწანწალად
10. დოკუმენტური ფილმების ჩვენება -განხილვა ეკოლოგიურ პრობლემებზე
11.ნუ მოჭრი , დარგე, გაახარე და გაიხარე-მეტი ჟანგბადი დედამიწას
12. თავისუფალი გაკვეთილები
 13.სასწავლო ვიზიტები-
14. მხატვრული ფილმების ჩვენება

       დანართი  5                                                

                                          5.2   ინტერვენციების შედეგები                              
          ინტერვენციის  შედეგები აისახა მოსწავლეთა  აქტიურ ჩართულობაში ეკოკლუბ ,,ხემხვაიესმიერ ორგანიზებულ  აქტივობებში, მათ დამოკიდებულებაში გარემოს მიმართ.
    
      
                      
                          5.3 განმეორებითი ანკეტირების ანალიზი
                მიღწეული შედეგების შესამოწმებლად  გავიმეორე ანკეტირება , შედეგი აღმოჩნდა დადებითი,  

კითხვაზე  ,  აინტერესებს თუ არა  მსოფლიო ეკოლოგიური პრობლემები?
  1. არ აინტერესებს                       5  მოსწავლე         26%
 2. აინტერესებს                                   22  მოსწავლე           74%

                
               
                               თავი 6.1 კოლეგებთან გაზიარება
      ჩემი პედაგოგიური კვლევის მიმდინარეობის პროცესში აქტიურად ვთანამშრო- მლობდი კოლეგებთან, სკოლის ადმინისწრაციასთან   ,  კლასისი ხელმძღვანელებთან ვიღებდი მათგან უკუკავშირს . კვლევის შედეგები ,  განხორციელებული ინტერვენციები და  საბოლოო შედეგები  წარუდგინე კოლეგებს ქიმიის , ბიოლოგიის , გეოგრაფიის მასწავლებლებს , ასევე კლასის ხელმძღვანელებს   , მივიღე მათგან რეკომენდაციები , თუ როგორ  შეილება ერთად მიღწეული შედეგების   ედეგების შენარჩუნება -და გაუმჯობესება

                     კვლევის ანგარიში ავტვირთე ბლოგზე                                                  
                                                           თავი    VII
                       7.1   რეკომენდაციები 
1. ეკოლოგიურ საკითხემზე მასალების მიწოდება ლექციების , ტრენინგების პრეზენტაციების ფორმატში .
 2.გარემოსდაცვით აქტივობებში  აქტიური ჩართვა მოსწავლეების, მასწავლებელბის , მშობლების .
 3. გარემოს დაცვითი დღეების აღნიშვნა სხვადასხვა აქტივობით, იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა  იცოდნენ , როგორ დაიცვან გარემო , დასუფთავების გარდა აუცილებელია ყოველმა მათგანმა იცოდეს   წლის მანძილზე რომელი დღე და რიცხვი ეკუთვნის გარემოს დაცვის თითოეულ საკითხს.ამისათვის საჭიროა სკოლაში შეიქმნას გარემოს დაცვის კალენდარული ნუსხა, რომელიც წარმოდგენილი იქნება უფრო ლამაზად და მრავალფეროვნად, რათა მიიქციოსმოსწავლეების ყურადღება.
უფრო ლამაზად და მრავალფეროვნად, რათა მიიქციოს ადამიანების ყურადღება.
დანართი
  4. გარემოსდაცვით პროექტებში აქტიური ჩართულობა             
                                           
5.გარემოსდაცვით სასკოო კონკურსებში აქტიური ჩართულობა (მაგ.ნიკო კეცხოველის სასკოლო კონკურსი “CENN)
6. გარემოს დაცვით ორგანიზაციების მიერ ორგანიზებულ  კონფერენციებში მონაწილეობა (საქართველოს მწვანეთა მოძრაობა/დედამიწის მეგობრები - საქართველო ,


                  
                            7. 2     დასკვნა:
        ეკოლოგიური  ცნობიერების ამაღლება პირდაპირ კავშირშია განათლების სისტემასტან , მოქნილი სასწავლო სტრატეგიებით  შესაძლებელია მისი განხორციელება.მდგრად განვითარებაში დიდი მნიშვნელობა აქვს გარემოსდაცვით განათლებასათასწლეულების განმავლობაში ადამიანი დედამიწის ეკოსისტემების ბუნებრივი ნაწილი იყომაგრამ ბოლო საუკუნეების განმავლობაში ის პერმანენტულად აძლიერებდა გარემოზე ზემოქმედებას და უკვე მივიდა ბუნების შესაძლებლობებსა და ადამიანის მოთხოვნებს შორის აშკარა შეუსაბამობამდე.
ახალი თაობაში უნდა განმტკიცდეს გონივრული მიდგომა მიდგომა ამ გლობალური პრობლემის მიმართ.

   4. გარემოსდაცვით პროექტებში აქტიური ჩართულობა             
                                           
5.გარემოსდაცვით სასკოო კონკურსებში აქტიური ჩართულობა (მაგ.ნიკო კეცხოველის სასკოლო კონკურსი “ )
6. გარემოს დაცვით ორგანიზაციების მიერ ორგანიზებულ  კონფერენციებსი მონაწილეობა (საქართველოს მწვანეთა მოძრაობა/დედამიწის მეგობრები - საქართველო ,

                                       თავი    VIII       
                    8.1   ბიბლიოგრაფია
1. ბუნებრივი კატასტროფების რისკის შემცირების სწავლება ინტერაქტიული მეთოდებით, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი, 2011
2. კლიმატის გლობალური ცვლილება და საქართველო, სახელმძღვანელო სკოლის მოსწავლეებისთვის. კავკასიის გარემოსდაცვითი არასამთავრობო ორგანიზაციების ქსელი (CENN), 2011
3.კლიმატის გლობალური ცვლილება საქართველოში-CENN
4.მასწავლებლის წიგნი-მანან რატიანი, მანან სეხნიაშვილი,მაია ბლიაძე, ცირა ბარბაქაძე, ნატალია ინგოროყვა, თამარ მოსიაშვილი


                                        
















                                      8.2    დანართი 1
                           


დანართი 5
http://forestry.ge/ge/user/activity/15533/edit-სასწავლო ვიზიტები
4. ტრენინგი-პესტიციდები-ქიმიის მასწავლებელი
5. ლექცია-ცხოვრების ჯანსაღი წესი-ოჯახის ექიმი
6. აქცია -ნუ მოჭრით ნაძვებს
7. უარი პლასმასის ბოთლებს-აქცია
8. გავახაროთ წაბლი-აქცია
9. ,, ნუ მაქცევ მაწანწალად „
10. დოკუმენტური ფილმების ჩვენება -განხილვა ეკოლოგიურ პრობლემებზე
11.ნუ მოჭრი , დარგე, გაახარე და გაიხარე-მეტი ჟანგბადი დედამიწას
12. თავისუფალი გაკვეთილები
                            13.  სასწავლო   ვიზიტები-
1.     http://forestry.ge/ge/user/activity/15533/edit-სასწავლო ვიზიტების პრეზენტაცია-აღმოაჩინე საქართველო
                            1. სოფელი ცაიში-ცაიშის ტაძარი ,  გეიზერები, სათბურები
                            2.  გაჭედილის კანიონი-ჯომარდობა
                            3.  გელათის ტაძარი
                               4. ბაგრატის ტაძარი
                            
 2.   http://forestry.ge/ge/user/activity/15526/edit-სოფელი სალხინო
 3.  პრომეთეს მღვიმე
  4. ოტია იოსელიანის სახლ-მუზეუმი
   5. აბაშა -კონსტანტინე გამსახურდიას  სახლ- მუზეუმი
   6.ჯანსაღი ცხოვრების წესი-დასვენება, რეკრეაციული ზონები-ვიზიტი ,,სისატურაში “ -ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი , სოფელი ჩხორია
 



14. მხატვრული ფილმების ჩვენება
                             წერილი   ნაძვებს



                                   თავისუფალი გაკვეთილები
6. http://forestry.ge/ge/user/activity/13496/edit
9 . http://forestry.ge/ge/user/activity/13342/edit








                                      დანართი
2 თებერვალიჭარბტენიანი ტერიტორიის დღე.
14 მარტისიცოცხლის,წყლის და მდინარეების დაცვის დღე.
22 მარტიწყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღე.
1 აპრილიფრინველთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
19 – 24 აპრილინაკრძალებისა და ეროვნული პარკების დღეები.
22 აპრილიდედამიწის საერთაშორისო დღე.
3 მაისიმზის დღე.
15 მაისიკლიმატის საერთაშორისო დღე.
22 მაისიბიომრავალფეროვნების საერთაშორისო დღე.
1 ივნისიბავშვთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
5 ივნისიგარემოს დაცვის საერთაშორისო დღე.
17 ივნისიგაუდაბნოებასთან ბრძოლის საერთაშორისო დღე.
11 ივლისიმოსახლეობის საერთაშორისო დღე.
12 აგვისტოახალგაზრდობის საერთაშორისო დღე.
16 სექტემბერიოზონის შრის საერთაშორისო დღე.
27 სექტემბერიტურიზმის საერთაშორისო დღე.
1 ოქტომბერიმოხუცთა საერთაშორისო დღე.
4 ოქტომბერიცხოველთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
10 ოქტომბერიმეტყევისა და ტყის დაცვის დღე.
17 ოქტომბერისიღარიბესთან ბრძოლის საერთაშორისო დღე.
ოქტომბრის თვის პირველი ორშაბათისაცხოვრისის (საარსებო გარემოს) დაცვის საერთაშორისო დღე.
6 ნოემბერიომისა და საომარი კონფლიქტების დროს გარემოს ექსპლუატაციის აცილების საერთაშორისო დღე.
10 დეკემბერიადამიანის უფლებათა დაცვის საერთაშორისო დღე.
11 დეკემბერიმთების საერთაშორისო დღე.












Comments

Popular posts from this blog

,,მთაწმინდის მთვარის" სწავლებისთვის

ელექტრონული რესურსები

ეკოლოგიური განათლება