ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების საჭიროების კვლევა
1
|
სსიპ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის სოფელ ეწერის საჯარო სკოლის
ქართული
ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელის მთვარისა ფიფიას
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების საჭიროების
კვლევის
ანგარიში
2018-2019 სასწავლო
წელი
5 ნოემბერი
2019-2020 სასწავლო წელი 23 ნოემბერი
სარჩევი
შესავალი
1
თავი I
1.1საკვლევი თემის განსაზღვრა და პრობლემის ანალიზი ..................................................3
გვ..
1.2 საკვლევი თემის აქტუალობა................................................................................................3
გვ...
1.3 კვლევის მიზანი
....................................................................................................................5
გვ....
1.4 ინფორმაცია სკოლის შესახებ
..................................................................................................5
გვ.
თავი II
2.1 ლიტერატურის მიმოხილვა
.....................................................................................................6
გვ.
თავი III
კვლევის
დიზაინი
3.1 საკვლები კითხვები
..................................................................................................................9
გვ.
3.2 სამიზნე ჯგუფი
.....................................................................................................................11
გვ..
3.3 კვლევის მეთოდები
.................................................................................................................11
გვ.
3.4 მონაცემთა შეგროვება
................................................................................................................12
გვ
თავი IV
4.1 მონაცემთა ანალიზი ................................................................................................................13
გვ.
4.2 კვლევის შედეგები
.....................................................................................................................16
გვ
4.3 ძირითადი მიგნებები
............................................................................................................17
გვ...
თავი V
5.1 ინტერვენციების განხორციელება
.....................................................................................18
გვ..
5.2ინტერვენციების შედეგები
......................................................................................................19
გვ.
5.3 განმეორებითი ანკეტირების ანალიზი …………………………………………………
20 გვ
თავი VI
6.1 კოლეგებთან გაზიარება........................................................................................................22
გვ
თავი VII
7.1 რეკომენდაციები
.....................................................................................................................
22 გვ.
7.2 დასკვნა
......................................................................................................................................
22 გვ
თავი VIII
8.1 ბიბლიოგრაფია
..................................................................................................................
23 გვ
8.2 დანართები
.........................................................................................................................
24 გვ
შესავალი
წინამდებარე ნაშრომი წარმოადგენს ჩემ მიერ განხორვიელებულ ი ზოგად -საგანმანათლებლო დაწესებულების საჭიროების კვლევას, რომელშიც განხილულია მოსწავლეთა ეკოლოგიურ განათლებასთან დაკავშირებული პრობლემები და მისი გაუმჯობესების გზები.
განხილულია საკვლევი საკითხი აქტუალობა და მის გარშემო არსებული ლიტერატურა, ეკოლოგიური ცნობიერების გაუმჯობესების, ამაღლების ეფექტური სტრატეგიები და დანერგვის გზები
თავი I
1.1 საკვლევი თემის განსაზღვრა და პრობლემის ანალიზი
საკვლევი
თემა
ეკოლოგიური ცნობიერების დონე
პრობლემის
ანალიზი
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნებისა და საზოგადოებრივი მოთხოვნების გათვალისწინებით, ეროვნული სასწავლო გეგმა გამოყოფს პრიორიტეტულ გამჭოლ კომპეტენციებს, რომელთა ფლობა გადამწყვეტია თანამედროვე სამყაროში თვითრეალიზებისთვის და სათანადო ადგილის დასამკვიდრებლად.
პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები მოიცავს იმ ძირითად ცოდნასა და უნარებს, რომელთა გამომუშავება და განვითარება ხელს უწყობს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ყველა საგნის სწავლებას სპეციფიკური კომპეტენციების განვითარებასთან ერთად.
ეკოლოგიური წიგნიერების დაბალი დონე ერთერთი უმთავრესი
პრობლემაა საზოგადოებისთვის, სკოლისთვის.
დღეს მსოფლიოს ყურადღება გარემოს დაცვისკენაა მიპყრობილი, არაერთი საერთაშორისო ორგანიზაცია მუშაობს დღეს ბუნების გადასარჩენად, მაგრამ რას აკეთებს თითოეული ჩვენგანი?
21-ე საუკუნეში ტექნოლოგიური და სამრეწველო განვითარების სწრაფი ტემპი გარემოზე ადამიანის ზემოქმედებას ზრდის. ეს იწვევს ატმოსფეროს, წყლისა და ნიადაგის დაბინძურებას, საფრთხეს უქმნის ბიომრავალფეროვნებას, ზრდის ბუნებრივი კატასტროფების რისკს. დღეს მსოფლიო მასშტაბით მეტი ყურადღება ექცევა გარემოს დაცვას, ალტერნატიული ენერგოწყაროების მოძიებას, ნარჩენების შემცირებას და გადამუშავებას.
განათლება მთავარი იარაღია ახლანდელი და მომავალი თაობებისათვის.
მოსწავლემ უნდა შეითვისოს ცოდნა ისეთ სფეროებზე, როგორიცაა მდგრადი განვითარება, გარემოს დაცვა, ცხოვრების ჯანსაღი წესი, სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება, საგანგებო ვითარებებში მოქმედება.
.
1.2
საკვლევი
თემის აქტუალობა.
მოსწავლეთა , როგორც ახალი საზოგადოების, გარემოსდაცვიტი ცნობიერების ამაღლება აქტუალური საკითხია .
მასწავლებლებმა საგანმანათლებლო სტრატეგიებში ჩართონ მდგრადი განვითარების საკითხები და დასახონ გზები მათ მისაღწევად. სწორედ განათლება მდგრადი განვითარებისთვის
გვაძლევს საშუალებას, განვავითაროთ ცოდნა, ფასეულობები და უნარები, რათა შევძლოთ გადაწყვეტილებების მიღება როგორც ინდივიდუალურად, ასევე ერთად, ლოკალურ და გლობალურ დონეებზე, რათა განვამტკიცოთ ცხოვრების ხარისხი დღეს ისე, რომ საფრთხე არ შევუქმნათ ქვეყნების (მოსახლეობის) მომავალს. განათლება მდგრადი განვითარებისთვის
უკავშირდება არაერთი დისციპლინის შინაარსს და მოითხოვს ისეთი საკვანძო უნარ-ჩვევების განვი
1. 3 კვლევის მიზანი
1. როგორია მოსწავლეების გარემოსდაცვითი ცნობიერება?
2. რა თეორიულ ცოდნას ფლობენ მოსწავლეები ეკოლოგიურ საკითხებზე
3. ეკოლოგიური განათლების გაუმჯობესების გზები
1.4 ინფორმაცია სკოლის შესახებ
სსიპ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის სოფელ ეწერის საჯარო სკოლაში 86 მოსწავლე
სწავლობს, სკოლაში 24 პედაგოგი ემსახურება მოსწავლეთა აღზრდას, მათგან 8 უფროსი მასწავლებელია.
კლსებში მოსწავლეთა საშუალო რაოდენობაა 7-8.
სკოლა განთავსებულია სოფლის გამგეობისა და ამბულატორიის შენობაში , მიმდინარეოს ახალი სკოლის მშენებლობა. არსებულ ფართს აქვს მხოლოდ საკლასო ოთახები , ბიბლიოთეკა და სამასწავლებლო
, სადაც ასევე განთავსებულია კომპიუტერები, მასწავლებლები ვიყენებთ საკუთარ ნოუთბუქებსა და რესურსებს.
გვაქვს უამრავი წარმატება, ჩვენი სკოლის მოსწავლეები , , მათ შორის ჩემი მოსწავლეები აქტიურად მონაწილეობენ მოსწავლეთა რესპუბლიკურ კონფერენციებზე , საერთაშორისო კონფერენციებზე, სხვადასახვა კონკურსში : ,,ნიკო კეცხოველის სასკოლო პრემია “ , ,,ჩვენ ვსწავლობთ ბიბლიას “ , ხელნაწერთა კონკურსში , კონკურსი -ეტალონი და სხვ. ასევე აქტიურად არიან ჩართული სხვადასხვა პროექტში და აღწევენ წარმატებებს;
სკოლაში ჩამოვაყალიბე ეკოკლუბი ,,ხემხვაიე“ ,რომელიც მრავალ გარემოსდაცვით აქტივობებს ახორციელებს.
თავი II
2.1 ლიტერატურის
მიმოხილვა
სკოლისთვის მნიშვნელოვანი იყო ამ კვლევის სწორად წარმართვა, ეს კი შესაძლებელი იყო სწორად შერჩეული ლიტერატურით, მეთოდებითა და აქტივობებით, სკოლის პედაგოგთა მოსწავლეთა და მათი მშობლების აქტიური ჩართულობით
კვლევის დაწყებამდე მოვიძიე ლიტერატურა ეკოლოგიურ განათლებაზე მნიშვნელოვანი იყო ასევე ყურადღება გამემახვილებინა იმ დოკუმენტებზე , რომელსაც აქვეყნებენ , გამოსცემენ გარემოსდაცვითი სხვადასხვა ორგანიზაციები, განათლების სამინისტრო. ეროვნული სასწავლო გეგმა გააცანი მოსწავლეებს სასწავლო პროცესის „ საბოლოო პროდუქტი „
1. აჩვენე მოსწავლეებს , თუ რა ღირებულება აქვს ამა თუ იმ საკითხის შესწავლას .
2. საგანგებო ყურადღება გაამახვილეთ რთულ საკითხებზე .
3. დაეხმარეთ მოსწავლეებს ცოდნის გამოყენებაში .
4. გააცანით მოსწავლეებს თემის / საკითხის მიღმა არსებული ლოგიკა , პრინციპი.
5. განავითარეთ მოსწავლეებში თანატოლებისაგან სწავლების უნარი .
6. ასწავლეთ მოსწავლეებს სწავლა.
ეს პრინციპები გამოვიყენე არსებული პრობლემის გადასაჭრელად.
განსაკუთრებით ყურადღება გავამახვილე განწყობის თეორიაზე (დ. უზნაძე ). ,, თუ ახალი აქტივობის მიმართ მოსწავლეებს დადებით ემოციურ დამოკიდებულებას შეუქმნით , შედეგი აუცილებლად დადებითი იქნება “ – კვლევის
პროცესში ინტერვენციების დაგეგმვისას ფსიქოლოგის ეს დამოკიდებულება
ჩემთვის მნიშვნელოვანი იყო.სწორედ ამის გათვალისწინებით ავაგე აქტივობები , რითაც მიზნისთვის უნდა მიმეღწია.
თავი III
კვლევის დიზაინი
3.1 საკვლები კითხვები
მთავარი
კითხვა
: რატომ არის მოსწავლეებში დაბალი ეკოლოგიური ცნობიერება?
კვლევის ამოცანაა
პასუხი გასცეს შემდეგ კითხვებს:·
· 1.
სასწავლო დისციპლინები რამდენად ითვალისწინებენ ეკოლოგიურ განათლებას ?
· 2.
3.
რა ფორმით მივაწოდო მოსწავლეებს ინფორმაცია, რომ მათ აუმაღლდეთ ცოდნა გარემოსდაცვით
საკითხებზე ?
·
4. როგორ გამოვუმუშავო ჩემს მოსწავლეებს გარემოსდაცვითი ცნობიერება?“
კითხვა
მასწავლებლებს::
1. რამდენად აისახება მათ სასწავლო დისციპლინებსი ეკოლოგიური განათლების საკითხები
3.2
სამიზნე
ჯგუფი
მოსწავლეები:
1.მეშვიდე კლასი
2. მერვე კლასი
8 მოსწავლე
3. მეცხრე კლასი 10 მოსწავლე
4. მეათე კლასი- 3 მოსწავლე.
5. მეთერთმეთე კლასი 8 მოსწავლე.
6.მეთორმეტე კლასი
3
მასწავლებლები :
1.კლასის ხელმძღვანელები
2. სხვადასხვა დისციპლინის მასწავლებლები
საინტერესოა სხვა მასწავლებელბის
აზრი და მათი გამოცდილება, აქვთ თუ არა მათ მსგავსი პრობლემები
3.3 კვლევის მეთოდები
პედაგოგიური კვლევის სწორად და წარმატებით წარმართვისთვის მნიშვნელოვანი იყო სწორად შემერჩია მეთოდები
თვისებრივი
ფოკუსირებული დაკვირვება
მოსწავლეები
კითხვა -პასუხი
ფოკუსჯგუფი
მასწავლებლები
რაოდენობრივი
ანკეტირება
მოსწავლეები
ტესტირება
მოსწავლეები
3.4 მონაცემთა შეგროვება
1 დაკვირვება ( სკოლის ეზოში,საკლასო ოთახებში ,რამდენად იცავენ სისუფთავეს იყენებენ თუ არა ნაგვის ყუთებს )
2. კითხვა -პასუხის საშუალებით გავარკვიე, მოსწავლეთა მასწავლებლებისა და მშობლრების დამოკიდებულება საკვლევ საკითხებთან დაკავსირებით
3. გავაკეთე ანკეტირება (უნდა გამერკვია მოსწავლეთა დამოკიდებულება სხვადასხვა ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით
/
დანართი 1 /
4. მოსწავლეებს შევთავაზე სხვადასხვა სიმულაციური მაგალითები ,გამერკვია მათი თეორიული ცოდნა ეკოლოგიურ საკითხებთან დაკავშირებით( რაში ჩაასხამს წყალს, ლაშქრობისას მინის თუ პლასმასის ბოთლში და რატომ)
/დანართი 2 /
5 . მოსწავლეებს შევთავაზე ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრის გზები)
( დანართი 3 )
თავი IV
4.1 მონაცემთა
ანალიზი
I. დაკვირვების (საკლასო– საშინაო და შემაჯამებელი წერები) შედეგების ანალიზი
· 1. სკოლის ეზოს ,საკლასო ოთახების სისუთავე რით არის განპირობებული (იცავს დამლაგებელი ,მორიგე მასწავლებელი)
2. ნაკლები ინტერესია გარემოსდაცვით ღონისძიებების მიმართ
II. კითხვა -პასუხის შედეგების ანალიზი
1..თეორიული ცოდნა ეკოლოგიურ ცნობიერებაზე დაბალია .
III. ანკეტური გამოკითხვის შედეგების ანალიზი
ანკეტურ გამოკითხვაში მონაწილეობდა 11 მოსწავლე
ანკეტირების მონაცემები ცხრილისა და დიაგრამის სახით ასეთ სურათს გვაძლევს:
აინტერესებს თუ არა მსოფლიო ეკოლოგიური პრობლემები?
1. არ აინტერესებს
14 მოსწავლე
72 %
2. აინტერესებს
8
მოსწავლე
28 %
IV ანკეტირების შედეგი :
მსოფლიო
ეკოლოგიური
პრობლემების
გადაჭრაში
თავის ადგილს ვერ ხედავს 19
მოსწავლე
მსოფლიო ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრაში თითოეულ ადამიანს თავისი წვლილი აქვს
13 მოსწავლე
4.2 კვლევის
შედეგები
1. მოსწავლეებს აქვთ დაბალი თეორიული ცოდნა ეკოლოგიის საკითხებტან დაკავსირებით..
2. ნაკლებია ეკოლოგიური განათლების მხრივ აქტივობები
3.მეტი თეორიული მასალა უნდა იყოს ყველას სასწავლო დისციპლინაში ეკოლოგიური განათლების მხრივ . .
3. სოფლის მოსახლეობა, მშობლები ნაკლებ არიან ინფორმირებული ეკოლოგიური საკითხებით
4.3 ძირითადი
მიგნებები
1. საბაზო და საშუალო საფეხურის პედაგოგთა საგნობრივ სტანდარტებში და პროგრამებში გარემოსდაცვითი კომპონენტი არასაკმარისადაა წარმოდგენილი.
2. რესურსული შესაძლებლობები არასაკმარისია სტანდარტით და სტრატეგიით გათვალისწინებლი მოთხოვნების მიღწევად სახელმძღვანელოებში მდგრადი განვითარებისა და გარემოსდაცვითი საკითხები ნაწილობრივაა ასახული, სასურველია გარემოს დაცვის სწავლებასთან ადაპტირებული ლაბორატორიების შექმნა და აღჭურვა.
3. სწავლება ძირითადად საკლასო მუშაობით შემოიფარგლება. სასურველია სასწავლო პროგრამებში მეტი ყურადღება დაეთმოს ნატურალისტრი ინტელექტის განმავითარებელ სტრატეგიებს და არაკურიკულურ აქტივობებს.
4 სუსტია არაფორმალური განათლების როლი. სუსტია მოსწავლეთა აქტივობა (ჩართულობა) გარემოსდაცვით საქმიანობაში. სასურველია თანამშრომლობა გარემოსდაცვით არასამთავრობო ორგანიზაციებთან.
5. გარემოსდაცვით აქტივობებში მოსწავლეთა აქტიური ჩართვა, მათი დაინტერესება.
6,სასკოკლო გარემოსდაცვით კონკურსებში აქტიური ჩართვა
7 თავისუფალი გაკვეთილების ჩატარება ეკოლოგიურ საკითხებზე
თავი V
5.1
ინტერვენციების განხორციელება
1. გავიარე კონსულტაცია გარემოს დაცვით ორგანიზაციებთან, კლასის ხელმძღვანელებთან , ბუნების მეტყველების მასწავლებლებთან. გავაცანი მათ ჩემი სამოქმედო გეგმა , აქტივობები , რითაც აღმოვფხვრიდი პრობლემებს, მივიღე მათგან უკუკავშირი
2. შევარჩიე ლიტერატურა რითაც უნდა გვეხემძღვანელა
3.ჩავერთეთ CENN-ის მიერ გამოცხადებულ კონკურსში -ნიკო კეცხოველის სასკოლო პრემია 2019 , 2020
3. ეკოკლუბ ,,ხემხვაიეს „ გეგმში გავითვალისწინე
პრაქტიკული და თეორიული აქტივობები
4. ტრენინგი-პესტიციდები-ქიმიის მასწავლებელი
5. ლექცია-ცხოვრების ჯანსაღი წესი-ოჯახის ექიმი
6. აქცია -ნუ მოჭრით ნაძვებს
7. უარი პლასმასის ბოთლებს-აქცია
8. გავახაროთ წაბლი-აქცია
9. ,, ნუ მაქცევ მაწანწალად „
10. დოკუმენტური ფილმების ჩვენება -განხილვა ეკოლოგიურ პრობლემებზე
11.ნუ მოჭრი , დარგე, გაახარე და გაიხარე-მეტი ჟანგბადი დედამიწას
12. თავისუფალი გაკვეთილები
13.სასწავლო ვიზიტები-
14. მხატვრული ფილმების ჩვენება
დანართი 5
5.2
ინტერვენციების შედეგები
ინტერვენციის შედეგები აისახა მოსწავლეთა აქტიურ ჩართულობაში ეკოკლუბ ,,ხემხვაიეს “ მიერ ორგანიზებულ აქტივობებში, მათ დამოკიდებულებაში
გარემოს მიმართ.
5.3
განმეორებითი ანკეტირების
ანალიზი
მიღწეული შედეგების შესამოწმებლად გავიმეორე ანკეტირება , შედეგი აღმოჩნდა დადებითი,
კითხვაზე , აინტერესებს თუ არა მსოფლიო ეკოლოგიური პრობლემები?
1. არ აინტერესებს
5
მოსწავლე
26%
2. აინტერესებს
22
მოსწავლე
74%

თავი 6.1 კოლეგებთან გაზიარება
ჩემი პედაგოგიური კვლევის მიმდინარეობის
პროცესში აქტიურად ვთანამშრო- მლობდი კოლეგებთან, სკოლის ადმინისწრაციასთან , კლასისი ხელმძღვანელებთან ვიღებდი მათგან უკუკავშირს . კვლევის შედეგები , განხორციელებული ინტერვენციები და საბოლოო შედეგები წარუდგინე კოლეგებს ქიმიის , ბიოლოგიის , გეოგრაფიის მასწავლებლებს , ასევე კლასის
ხელმძღვანელებს , მივიღე მათგან რეკომენდაციები
, თუ როგორ შეიძლება ერთად
მიღწეული შედეგების შედეგების შენარჩუნება -და გაუმჯობესება
კვლევის ანგარიში ავტვირთე ბლოგზე
თავი VII
7.1 რეკომენდაციები
1. ეკოლოგიურ საკითხემზე მასალების
მიწოდება ლექციების , ტრენინგების პრეზენტაციების ფორმატში .
2.გარემოსდაცვით აქტივობებში აქტიური ჩართვა მოსწავლეების, მასწავლებელბის ,
მშობლების .
3. გარემოს დაცვითი დღეების აღნიშვნა სხვადასხვა
აქტივობით, იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა
იცოდნენ ,
როგორ დაიცვან გარემო , დასუფთავების გარდა აუცილებელია ყოველმა მათგანმა
იცოდეს წლის მანძილზე
რომელი დღე და რიცხვი ეკუთვნის გარემოს დაცვის თითოეულ საკითხს.ამისათვის საჭიროა სკოლაში შეიქმნას გარემოს დაცვის კალენდარული ნუსხა, რომელიც
წარმოდგენილი იქნება უფრო ლამაზად და მრავალფეროვნად, რათა მიიქციოსმოსწავლეების ყურადღება.
უფრო ლამაზად და მრავალფეროვნად, რათა მიიქციოს ადამიანების ყურადღება.
დანართი
4. გარემოსდაცვით
პროექტებში აქტიური ჩართულობა
5.გარემოსდაცვით
სასკოო კონკურსებში აქტიური ჩართულობა (მაგ.ნიკო კეცხოველის სასკოლო კონკურსი “CENN)
6. გარემოს
დაცვით ორგანიზაციების მიერ ორგანიზებულ
კონფერენციებში მონაწილეობა (საქართველოს მწვანეთა მოძრაობა/დედამიწის
მეგობრები - საქართველო ,
7. 2 დასკვნა:
ეკოლოგიური ცნობიერების ამაღლება პირდაპირ კავშირშია განათლების სისტემასტან , მოქნილი სასწავლო სტრატეგიებით შესაძლებელია მისი განხორციელება.მდგრად განვითარებაში დიდი მნიშვნელობა აქვს გარემოსდაცვით განათლებას. ათასწლეულების განმავლობაში ადამიანი დედამიწის ეკოსისტემების ბუნებრივი ნაწილი იყო, მაგრამ ბოლო საუკუნეების განმავლობაში ის პერმანენტულად აძლიერებდა გარემოზე ზემოქმედებას და უკვე მივიდა ბუნების შესაძლებლობებსა და ადამიანის მოთხოვნებს შორის აშკარა შეუსაბამობამდე.
ახალი თაობაში უნდა განმტკიცდეს გონივრული მიდგომა მიდგომა ამ გლობალური პრობლემის მიმართ.
4. გარემოსდაცვით პროექტებში აქტიური ჩართულობა
5.გარემოსდაცვით
სასკოო კონკურსებში აქტიური ჩართულობა (მაგ.ნიკო კეცხოველის სასკოლო კონკურსი “ )
6. გარემოს
დაცვით ორგანიზაციების მიერ ორგანიზებულ
კონფერენციებსი მონაწილეობა (საქართველოს მწვანეთა მოძრაობა/დედამიწის
მეგობრები - საქართველო ,
თავი VIII
8.1
ბიბლიოგრაფია
1. ბუნებრივი კატასტროფების რისკის შემცირების სწავლება ინტერაქტიული მეთოდებით, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი, 2011
2. კლიმატის გლობალური ცვლილება და საქართველო, სახელმძღვანელო სკოლის მოსწავლეებისთვის.
კავკასიის გარემოსდაცვითი არასამთავრობო ორგანიზაციების ქსელი (CENN), 2011
3.კლიმატის გლობალური ცვლილება საქართველოში-CENN
4.მასწავლებლის წიგნი-მანან რატიანი, მანან სეხნიაშვილი,მაია ბლიაძე, ცირა ბარბაქაძე, ნატალია ინგოროყვა, თამარ მოსიაშვილი
8.2 დანართი 1
დანართი 5
http://forestry.ge/ge/user/activity/15533/edit-სასწავლო
ვიზიტები
4. ტრენინგი-პესტიციდები-ქიმიის მასწავლებელი
5. ლექცია-ცხოვრების ჯანსაღი წესი-ოჯახის ექიმი
6. აქცია -ნუ მოჭრით ნაძვებს
7. უარი პლასმასის ბოთლებს-აქცია
8. გავახაროთ წაბლი-აქცია
9. ,, ნუ მაქცევ მაწანწალად „
10. დოკუმენტური ფილმების ჩვენება -განხილვა ეკოლოგიურ
პრობლემებზე
11.ნუ მოჭრი , დარგე, გაახარე და გაიხარე-მეტი ჟანგბადი
დედამიწას
12. თავისუფალი გაკვეთილები
13. სასწავლო
ვიზიტები-
1. http://forestry.ge/ge/user/activity/15533/edit-სასწავლო
ვიზიტების პრეზენტაცია-აღმოაჩინე საქართველო
1. სოფელი
ცაიში-ცაიშის ტაძარი , გეიზერები, სათბურები
2. გაჭედილის კანიონი-ჯომარდობა
3. გელათის ტაძარი
4. ბაგრატის
ტაძარი
3. პრომეთეს
მღვიმე
4. ოტია იოსელიანის სახლ-მუზეუმი
5. აბაშა
-კონსტანტინე გამსახურდიას სახლ- მუზეუმი
6.ჯანსაღი ცხოვრების წესი-დასვენება, რეკრეაციული
ზონები-ვიზიტი ,,სისატურაში “ -ზუგდიდის მუნიციპალიტეტი , სოფელი ჩხორია
14. მხატვრული ფილმების ჩვენება
წერილი ნაძვებს
თავისუფალი გაკვეთილები
6. http://forestry.ge/ge/user/activity/13496/edit
9 . http://forestry.ge/ge/user/activity/13342/edit
დანართი
2 თებერვალი
— ჭარბტენიანი ტერიტორიის დღე.
14 მარტი
— სიცოცხლის,წყლის და მდინარეების დაცვის
დღე.
22 მარტი
— წყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღე.
1 აპრილი
— ფრინველთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
19 – 24 აპრილი — ნაკრძალებისა
და ეროვნული პარკების დღეები.
22 აპრილი
— დედამიწის საერთაშორისო დღე.
3 მაისი
— მზის დღე.
15 მაისი
— კლიმატის საერთაშორისო დღე.
22 მაისი
— ბიომრავალფეროვნების
საერთაშორისო დღე.
1 ივნისი
— ბავშვთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
5 ივნისი
— გარემოს დაცვის საერთაშორისო დღე.
17 ივნისი
— გაუდაბნოებასთან ბრძოლის საერთაშორისო დღე.
11 ივლისი
— მოსახლეობის საერთაშორისო დღე.
12 აგვისტო
— ახალგაზრდობის საერთაშორისო დღე.
16 სექტემბერი
— ოზონის შრის საერთაშორისო დღე.
27 სექტემბერი
— ტურიზმის საერთაშორისო დღე.
1 ოქტომბერი
— მოხუცთა საერთაშორისო დღე.
4 ოქტომბერი
— ცხოველთა დაცვის საერთაშორისო დღე.
10 ოქტომბერი
— მეტყევისა და ტყის დაცვის
დღე.
17 ოქტომბერი
— სიღარიბესთან ბრძოლის საერთაშორისო დღე.
ოქტომბრის
თვის პირველი ორშაბათი — საცხოვრისის (საარსებო გარემოს) დაცვის საერთაშორისო დღე.
6 ნოემბერი
— ომისა და საომარი კონფლიქტების
დროს გარემოს ექსპლუატაციის აცილების საერთაშორისო დღე.
10 დეკემბერი
— ადამიანის უფლებათა დაცვის საერთაშორისო დღე.
11 დეკემბერი
— მთების საერთაშორისო დღე.
Comments
Post a Comment